A gumiabroncsok magas mûszaki színvonalon gyártott termékek, amelyek a korszerû gépjármûvek alkalmazási területeinek tökéletesen megfelelnek. Mint minden más, magas színtû technológiai eljárásokkal gyártott termék esetében, a gumiabroncsoknál is ajánlatos a körültekintõ kezelés és karbantartás. Csak ebben az esetben garantálható, hogy Ön vezetõként gumiabroncsainak optimális teljesítményét élvezheti azok teljes élettartamán keresztül.
Óvja a gumiabroncsot a sérüléstõl!
- Nem kellõen körültekintõ vezetéssel éles tárgyakba ütközve és járdára való felállásnál megsérülhet a gumiabroncs.
- A gumiabroncs belsõ szerkezete rejtett, azonnal nem észlelhetõ sérüléseket szenvedhet. Ha ilyen jellegû sérüléseket észlelne, mindenképpen szereltesse le azonnal a gumiabroncsot a kerékpántról és adott esetben cseréltesse ki.
- A javító spray csak szükségmegoldásként alkalmazható gyors javításra, rövid távolság megtételére a legközelebbi szakszervizig.
- A tömlõ nélküli (tubeless) gumiabroncsba nem ajánlott tömlõt helyezni.
Javaslatunk:
Ha elkerülhetetlen, hogy járdára vagy egyéb akadályra felhajtson, csak egészen lassan, a kereket a járdaszegélyre merõlegesen állítva tegye.
Rendszeresen ellenõrizze, hogy gumiabroncsain nincs-e sérülés, kitüremkedés vagy belefúródott idegen tárgy.
Ez különösen fontos a H, V, W, Y vagy ZR jelölésû gumiabroncsoknál, mivel ezek nagy terhelésnek vannak kitéve.
Ezeket a gumiabroncsokat nem ajánlott javítani.
Ha defektet kapna!
Íme néhány tanács, hogy ez a mûvelet kevésbé legyen fárasztó:
- Mindig legyen Önnél egy pár kesztyû.
- Egy papírdoboz is jól jöhet, ha lyukas abroncsát kell tárolnia, fõleg, ha az sáros!
- Ha a talaj túl laza, az emelõ belesüllyedhet, ezért legyen az autóban egy nagyobb fadarab vagy lemez, amin az emelõ megtámaszkodhat.
- Zsírozza be egy kicsit a meneteket, hogy az anyákat könnyebben kilazíthassa!
- A javítás és a szerelés után az abroncsot ki kell egyensúlyozni.
- Miután felszerelte a pótkereket, kerülje az azonnali nagy sebességet! Lehet, hogy nyomása nem megfelelõ, és ebben az esetben a gépkocsi kormányzása bizonytalan.
- A rosszul meghúzott kerékanyák a féktárcsa vetemedését, illetve az egész kerék roncsolódását okozhatják.
- A helyes és megfelelõ szerelés érdekében használjon nyomatékkulcsot. Ez lehetõvé teszi a kerékanyák szorítóerejének mérését és beállítását.
- Ha Ön nem rendelkezik ilyen eszközzel, kérjen segítséget kollegáinktól.
A helyes szorítóerõ azt is jelenti, hogy a következõ alkalommal sokkal könnyebben szerelheti le kerekeit!
Ha elkerülhetetlen, hogy járdára vagy egyéb akadályra felhajtson, csak egészen lassan, a kereket a járdaszegélyre merõlegesen állítva tegye.
Rendszeresen ellenõrizze, hogy gumiabroncsain nincs-e sérülés, kitüremkedés vagy belefúródott idegen tárgy.
Ez különösen fontos a H, V, W, Y vagy ZR jelölésû gumiabroncsoknál, mivel ezek nagy terhelésnek vannak kitéve.
Ezeket a gumiabroncsokat nem ajánlott javítani.
Ha defektet kapna!
Íme néhány tanács, hogy ez a mûvelet kevésbé legyen fárasztó:
- Mindig legyen Önnél egy pár kesztyû.
- Egy papírdoboz is jól jöhet, ha lyukas abroncsát kell tárolnia, fõleg, ha az sáros!
- Ha a talaj túl laza, az emelõ belesüllyedhet, ezért legyen az autóban egy nagyobb fadarab vagy lemez, amin az emelõ megtámaszkodhat.
- Zsírozza be egy kicsit a meneteket, hogy az anyákat könnyebben kilazíthassa!
- A javítás és a szerelés után az abroncsot ki kell egyensúlyozni.
- Miután felszerelte a pótkereket, kerülje az azonnali nagy sebességet! Lehet, hogy nyomása nem megfelelõ, és ebben az esetben a gépkocsi kormányzása bizonytalan.
- A rosszul meghúzott kerékanyák a féktárcsa vetemedését, illetve az egész kerék roncsolódását okozhatják.
- A helyes és megfelelõ szerelés érdekében használjon nyomatékkulcsot. Ez lehetõvé teszi a kerékanyák szorítóerejének mérését és beállítását.
- Ha Ön nem rendelkezik ilyen eszközzel, kérjen segítséget kollegáinktól.
A helyes szorítóerõ azt is jelenti, hogy a következõ alkalommal sokkal könnyebben szerelheti le kerekeit!