# popup
# popup end

Az gumiabroncs szerkezete

      
A gumiabroncs szerkezete
Az "R" betû a radiál/sugár szót jelöli (gyakran ki is szokták írni). A ma szokásos építési módról van itt szó, sugarasan elhelyezett tartószálakkal. A 60-as évekig a szabvány a diagonális gumiszerkezet volt. Amennyiben még gyártják ezt a típust különleges célcsoportoknak (pl. Oldtimer), úgy az "R" helyett egy "D" vagy "-" jel áll. Megjegyzés: A szabvány szerint csak egyetlen fajta felépítésû gumikat szabad felszerelni. Mindkét fajta felépítésû gumit vegyesen - vagyis diagonális és radiális gumikat ugyanazon a gépkocsin - StVZO 36. § -a nem engedélyezi.
Diagonál szövetváz      Radiál szövetváz
Felfújható abroncsszerkezet, amelyben  a szövetszálak a köpenyperemig terjednek  és 90°-nál kisebb váltószöget zárnak be a futófelület koronavonalával.  Felfújható abroncsszerkezet, a szövetszálak a köpenyperemig terjednek amelyben a szövetkordok 90°-os szöget zárnak be a futófelület koronavonalával, ahol a szövetvázat egy kinyújthatatlan acélöv betét biztosítja.